-
-
-
-
- Nazwa szkoły
-
- & 1
-
-
Szkoła Podstawowa nr 71 im.
Henryka Sienkiewicza, zwana dalej szkołą, ma swoją siedzibę w Łodzi przy
ul. Rojnej 58.
-
-
-
- Informacje o szkole
-
- & 2
-
-
1.
Podstawą prawną
funkcjonowania szkoły jest ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie
oświaty z późniejszymi zmianami.
-
2.
Szkoła Podstawowa nr
71 jest szkoła publiczną prowadzoną przez Urząd Miasta w Łodzi.
-
3.
Nadzór pedagogiczny
nad szkołą sprawuje Kuratorium Oświaty w Łodzi.
-
4.
Szkoła działa na podstawie aktu założycielskiego.
-
5.
Szkoła przeprowadza
rekrutację w oparciu o zasadę obowiązku szkolnego wobec dzieci z obwodu.
Obwód szkoły określa organ prowadzący. Dyrektor może, w miarę wolnych
miejsc, przyjąć dziecko spoza rejonu szkoły.
-
6.
Naukę w szkole
rozpoczynają dzieci w 7 roku życia. Warunki wcześniejszego rozpoczęcia
albo odroczenia realizacji obowiązku szkolnego określa ustawa.
-
- & 3
-
-
1.
Nauka trwa 6 lat i
jest obowiązkowa.
-
2.
Nauka kończy się
sprawdzianem uprawniającym do dalszego kształcenia
-
w gimnazjum.
-
3.
Nauka w szkole jest
bezpłatna w zakresie ramowych planów nauczania.
-
4.
Nauka odbywa się w
oparciu o obowiązujące programy nauczania oraz programy autorskie
nauczycieli zatwierdzone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
5.W
zależności od potrzeb i środków finansowych prowadzone są zajęcia
wyrównawcze, korekcyjne, specjalistyczne (terapia pedagogiczna,
logopedia), koła zainteresowań oraz inne dodatkowe zajęcia pozalekcyjne.
-
-
-
-
- Cele i zadania szkoły
-
-
- & 4
-
- Szkoła realizuje cele
i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie,
a w szczególności:
-
-
1.
umożliwia zdobycie
wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej szkoły
podstawowej oraz w przyjętych programach nauczania;
-
2. stwarza
optymalne warunki rozwoju dla uczniów, dba o ich rozwój intelektualny,
fizyczny, emocjonalny, społeczny i moralny zgodnie z przyjętym programem
wychowawczym i profilaktyki;
-
3.
wspomaga
wychowawczą funkcję rodziny i kształtuje pozytywne środowisko
wychowawcze;
-
4.
sprawuje opiekę nad
uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz w miarę możliwości szkoły.
-
- & 5
-
- Realizując swe zadania
szkoła:
-
-
1.
umożliwia uczniom
podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej
i religijnej;
-
2. udziela uczniom
pomocy psychologicznej i pedagogicznej – zapewnia opiekę pedagoga
szkolnego, kontakt z psychologiem współpracującym ze szkołą z ramienia
poradni psychologiczno – pedagogicznej;
-
3. organizuje
opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi uczęszczającymi do szkoły lub
objętymi nauczaniem indywidualnym w domu;
-
4. umożliwia
rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez organizowanie zajęć
pozalekcyjnych oraz poprzez prowadzenie uczniów indywidualnym tokiem lub
programem nauki zgodnie z obowiązującymi
przepisami
-
-
-
- & 6
-
-
1. Uczniowie objęci
są opieką w czasie ich całego pobytu w szkole.
-
2. Szkoła stwarza
warunki pobytu zapewniające bezpieczeństwo poprzez przestrzeganie
przepisów z zakresu prawa budowlanego dotyczących
aktualności przeglądów stanu technicznego oraz rozporządzenia władz
oświatowych w sprawie bezpieczeństwa i higieny,
opracowanie i upowszechnienie
wewnętrznych regulaminów porządkowych oraz procedur dotyczących
zachowania w sytuacjach zagrożenia i przy wypadkach, wdrażanie programu
profilaktyki.
-
3. Za opiekę nad
dziećmi odpowiada nauczyciel prowadzący zajęcia, a w czasie przerw
nauczyciel dyżurujący.
-
4. W czasie zajęć
organizowanych poza terenem szkoły zapewnia się opiekę zgodnie z
przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole.
-
5. Zasady
sprawowania opieki nad uczniami zawarte są w regulaminie porządkowym dla
nauczycieli.
-
- & 7
-
-
1. Dyrektor szkoły
powierza każdy oddział opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli
uczących w tym oddziale, zwanemu dalej
wychowawcą.
-
2. W celu
zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej dyrektor kieruje
się zasadą, aby w miarę możliwości
organizacyjnych - w danym cyklu kształcenia klasa miała jednego
wychowawcę (kl. I-III, kl. IV-VI).
-
3. Rodzice mogą
zwrócić się do dyrektora szkoły z umotywowanym wnioskiem o zmianę
wychowawcy. Po rozpatrzeniu sprawy dyrektor może dokonać takiej zmiany,
jeżeli pozwalają na to warunki organizacyjne.
-
-
-
- Organy szkoły
-
- & 8
-
- Organami szkoły są:
-
Dyrektor
- Rada
Pedagogiczna
- Rada
Rodziców
-
Samorząd Uczniowski.
-
- & 9
-
-
1. Szkołą kieruje
dyrektor. Odpowiada za jej działalność dydaktyczno – wychowawczą,
organizuje opiekę, warunki do nauki dla uczniów i pracy dla nauczycieli
oraz personelu, dysponuje środkami określonymi w planie finansowym.
-
2. Sposób
powoływania oraz kompetencje dyrektora określa ustawa.
-
3. Dyrektor szkoły
decyduje przede wszystkim w sprawach:
-
- organizacji pracy
szkoły;
-
- organizacji zajęć
pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych
-
- przydziału godzin
nauczania i czynności dodatkowych dla nauczycieli;
-
- powołania
stanowiska wicedyrektora szkoły, w przypadku gdy szkoła liczy co
najmniej 12 oddziałów;
-
- zatrudniania
i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły;
-
- przyznawania
nagród dyrektora;
-
- organizowania
działalności gospodarczej szkoły.
-
4. Dyrektor
współpracuje z Radą Rodziców, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim.
Gwarantuje tym organom możliwość swobodnego działania i podejmowania
decyzji w ramach kompetencji określonych ustawą i statutem.
-
5. Dyrektor
umożliwia współpracę między organami oraz poszukiwanie rozwiązań różnych
sytuacji konfliktowych.
-
-
-
-
- & 10
-
-
1. Rada
Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły, w skład którego wchodzą
wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole.
-
2. Do kompetencji
stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
- -
zatwierdzanie
planów pracy i rozwoju szkoły;
-
-
uchwalanie statutu;
-
- podejmowanie
uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji;
-
-
podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i
eksperymentów pedagogicznych;
-
-
podejmowanie uchwał w sprawie skreślania z
listy uczniów;
-
- ustalanie
organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.
-
3. Rada
Pedagogiczna opiniuje między innymi:
-
- projekt planu
finansowego szkoły;
-
- organizację pracy
szkoły;
-
- powierzanie
funkcji kierowniczych;
-
- wnioski dyrektora
o przyznanie nauczycielom nagród i wyróżnień;
-
-
przydział godzin nauczania i czynności
dodatkowych dla nauczycieli.
-
4. Rada
Pedagogiczna pracuje w oparciu o regulamin.
-
-
- & 11
-
-
1. Rada Rodziców
stanowi reprezentację ogółu rodziców szkoły.
-
2. Do kompetencji
Rady Rodziców należy:
-
-
ocena sytuacji oraz stanu szkoły i
występowanie z wnioskami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły do
dyrektora szkoły, rady pedagogicznej, organu prowadzącego szkołę i
organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
-
- występowanie do
organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą z wnioskami o zbadanie
i dokonanie oceny działalności szkoły, jej dyrektora lub innego
nauczyciela;
-
-
prezentowanie opinii rodziców związanych z
całokształtem pracy szkoły;
-
- opiniowanie pracy
nauczycieli w związku z procedurą awansu zawodowego;
-
- pozyskiwanie
rodziców do włączanie się w sprawy szkoły;
-
- pomoc w
działalności opiekuńczo-wychowawczej np. organizowanie wycieczek,
imprez, pomocy materialnej dla uczniów;
-
- organizowanie
środków finansowych na rzecz szkoły.
-
3.
Rada Rodziców działa zgodnie ze swym
regulaminem.
-
- & 12
-
-
1. Samorząd
Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
-
2. Samorząd
organizuje się i działa zgodnie ze swym regulaminem.
-
3. Do uprawnień
samorządu należy:
-
-
przedstawianie propozycji do planu pracy
szkoły;
-
- wyrażanie opinii
dotyczących problemów uczniów i poszanowania ich praw;
-
- organizowanie
imprez i pozalekcyjnej działalności w zakresie kultury, rozrywki,
rekreacji, oświaty.
-
4. Samorząd ma
opiekuna lub opiekunów z ramienia Rady Pedagogicznej.
-
-
-
-
- & 13
-
-
1. Przy szkole mogą
działać, za zgodą dyrektora, organizacje, stowarzyszenia, których celem
statutowym jest działalność wychowawcza.
-
2. Przy szkole
działają drużyny zuchowe i harcerskie ZHP. Korzystają z harcówki w
budynku szkoły. Opiekę nad dziećmi w czasie zajęć zuchowych i
harcerskich sprawują wyznaczeni przez hufiec drużynowi. Dyrektor szkoły
współpracuje z harcerzami w zakresie organizacji różnych form
organizacji czasu wolnego oraz wypoczynku uczniów.
-
3.
W szkole nie mogą działać partie polityczne.
-
- & 14
-
-
1.
Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą
w sprawach wychowania i kształcenia dzieci.
-
2. Rodzicom
przysługuje prawo do:
-
-
znajomość wymagań edukacyjnych z
poszczególnych przedmiotów;
-
-
zapoznania się z planem pracy wychowawczej z
klasą;
-
- zapoznania się z
wewnątrzszkolnym systemem oceniania;
-
- uzyskiwania
informacji na temat zachowania się dziecka w szkole, jego postępów nauce
i przyczyn trudności;
-
- uzyskiwania
informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia dziecka;
-
- usprawiedliwiania
nieobecności dziecka w szkole w terminie 14 dni;
-
- wyrażania opinii
i uwag na temat pracy szkoły.
-
-
-
- Organizacja szkoły
-
- & 15
-
- Terminy rozpoczynania
i kończenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych, przerw świątecznych oraz
ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku
szkolnego.
-
- & 16
-
-
1.
Szczegółową organizację nauczania,
wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji
szkoły opracowany przez dyrektora, najpóźniej do 30 kwietnia każdego
roku, na podstawie planów nauczania oraz planu finansowego szkoły.
-
2. Arkusz
organizacji szkoły zostaje zatwierdzony i zaopiniowany zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
-
3. Na podstawie
zatwierdzonego arkusza dyrektor szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony
zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy
rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.
-
-
- & 17
-
-
1.
Podstawową jednostką organizacyjną szkoły
jest oddział złożony z uczniów, uczących się w danym
roku szkolnym przedmiotów obowiązkowych, określonych jednym planem
nauczania.
-
2. Oddziałem
opiekuje się wychowawca klasy.
-
3. Przy nauczaniu
niektórych przedmiotów stosuje się podział na grupy. Jest on obowiązkowy
na zajęciach z informatyki i j. angielskiego w oddziałach
liczących powyżej 24 uczniów oraz podczas ćwiczeń, w oddziałach
liczących powyżej 30 uczniów.
-
4. W przypadku
oddziałów liczących odpowiednio mniej niż 24 uczniów lub mniej niż 30
uczniów podziału na grupy na zajęciach, o których mowa w ustawie
można dokonywać za zgodą organu prowadzącego.
-
5. Zajęcia z
wychowania fizycznego w klasach IV – VI prowadzone są w
grupach liczących od 12 do 26 uczniów.
-
-
- & 18
-
-
1.
Podstawową formą pracy w szkole są zajęcia dydaktyczno – wychowawcze
prowadzone w systemie klasowym.
-
2. W
klasach I – III prowadzone są zajęcia edukacyjne o charakterze
zintegrowanym. Czas trwania poszczególnych zajęć ustala nauczyciel
prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć.
-
3. W
klasach IV – VI zajęcia edukacyjne prowadzone są w formie lekcji
przedmiotów ujętych w planach nauczania dla II etapu edukacji.
-
4. Godzina
lekcyjna trwa 45 minut, przerwa 10 minut, przerwy obiadowe 15 – 20
minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć
edukacyjnych w czasie od 30 do 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy
czas zajęć w tygodniowym rozkładzie zajęć.
-
5. Szkoła w
porozumieniu z rodzicami może organizować formy nauki połączone z
wyjazdem uczniów tzw. „zielone szkoły”.
-
-
- & 19
-
-
1. Niektóre
zajęcia obowiązkowe np. zajęcia wyrównawcze, specjalistyczne, lekcje
języków obcych, wychowania fizycznego, etyki oraz zajęcia dodatkowe typu
koła zainteresowań mogą być prowadzone poza systemem klasowo – lekcyjnym
w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych..
-
2. Zajęcia
dodatkowe, które nie wynikają z ramowego planu nauczania, organizowane
są w zależności od potrzeb i w ramach posiadanych przez szkołę środków
finansowych.
-
3. Zajęcia
dodatkowe mogą być finansowane ze środków pozabudżetowych oraz na
wniosek rodziców z celowych wpłat przez nich
dokonywanych.
-
4. Liczbę
uczestników zajęć wyrównawczych, specjalistycznych i zajęć dodatkowych
regulują odrębne przepisy.
-
-
- & 20
-
- Szkoła może
przyjmować słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów
szkół wyższych kształcących nauczycieli na praktyki pedagogiczne na
podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy dyrektorem szkoły a
szkoła wyższą.
-
-
- & 21
-
-
1. Szkoła
zapewnia uczniom możliwość spożywania posiłków i napojów. Uczniowie mogą
korzystać z obiadów w stołówce szkolnej.
-
2.
Odpłatność za korzystanie z posiłków i napojów ustala dyrektor w porozumieniu
z Radą Rodziców.
-
3. Szkoła
we współpracy z innymi instytucjami lub sponsorami organizuje
dofinansowanie obiadów dla dzieci w trudnej sytuacji materialnej.
-
- & 22
-
-
1. W szkole
działa biblioteka.
-
2. Ze
zbiorów biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele i inni
pracownicy szkoły oraz rodzice uczniów.
-
3.
Biblioteka prowadzi działalność
popularyzującą czytelnictwo, prowadzi przysposobienie czytelnicze i informacyjne
uczniów oraz wzbogaca warsztat pracy nauczyciela.
-
4. Bezpośredni
nadzór nad biblioteką sprawuje dyrektor szkoły.
-
5. Zasady
korzystania ze zbiorów bibliotecznych określa regulamin.
-
- & 23
-
-
1. Świetlica
szkolna organizuje wolny czas uczniom, którzy muszą dłużej przebywać w
szkole.
-
2. Pracuje zgodnie
z przyjętym rocznym planem i rozkładem zajęć.
-
3. Świetlica
prowadzi różnorodne zajęcia wychowawczo – opiekuńcze mające na celu
wszechstronny rozwój dziecka. Prowadzi zajęcia służące rekreacji,
rozwijaniu zainteresowań, organizuje pomoc w nauce.
-
4.
Zajęcia prowadzone są w grupach
wychowawczych. Liczba uczniów w grupie nie
powinna przekraczać 25 uczniów.
-
5. Świetlica
pracuje w oparciu o swój regulamin.
-
- & 24
-
-
1. Do realizacji
swoich celów statutowych szkoła - oprócz sal lekcyjnych, pracowni, sali
gimnastycznej, szatni - wykorzystuje pomieszczenia:
-
- świetlice
szkolną;
-
-
stołówkę;
-
- bibliotekę;
-
- pokój pedagoga;
-
- gabinet
pielęgniarki szkolnej;
-
-
harcówkę;
-
- gabinet terapii
pedagogicznej i logopedii.
-
-
- Nauczyciele i inni pracownicy
szkoły
-
- & 25
-
-
1.
Dyrektor, zgodnie z obowiązującą procedurą,
powołuje wicedyrektora.
-
2. Wicedyrektor
szkoły odpowiada za proces nauczania, wychowania i opieki
zgodnie ze zleconym zakresem obowiązków. Do jego zadań należy między
innymi:
-
-
przygotowanie tygodniowego rozkładu zajęć;
-
- sprawowanie
wspólnie z dyrektorem nadzoru pedagogicznego oraz prowadzenie hospitacji
zgodnie z harmonogramem;
-
- czuwanie nad
codzienną organizacją zajęć i opieki w szkole;
-
- organizowanie
zastępstw za nieobecnych nauczycieli.
-
-
- & 26
-
-
1. Pedagog szkolny
realizuje zadania związane z opiekuńczą i wychowawczą
rolą szkoły zgodnie z powierzonym mu zakresem
obowiązków.
-
2. Do podstawowych
obowiązków pedagoga należy:
-
-
rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów;
-
- organizowanie
pomocy psychologicznej, pedagogicznej i socjalnej dla uczniów;
-
- prowadzenie i organizowanie
zajęć z zakresu profilaktyki uzależnień i edukacji
psychologicznej;
-
- czuwanie nad
respektowaniem praw uczniów;
-
- kontrola
realizacji obowiązku szkolnego;
-
- wspieranie pracy
wychowawców i pomoc w sytuacjach trudnych;
-
- wspieranie
rodziców w ich funkcjach wychowawczych.
-
- & 27
-
- Nauczyciel-
bibliotekarz odpowiedzialny jest za:
-
1.
gromadzenie zbiorów piśmiennych i
audiowizualnych, opracowanie ich oraz prowadzenie ich ewidencji;
-
2. organizowanie
warsztatu informacyjnego;
-
3. wypożyczanie
zbiorów;
-
4.
inspirowanie czytelnictwa;
-
5. prowadzenie
zajęć przysposobienia czytelniczego i informacyjnego dla uczniów;
-
6. upowszechnianie
technologii informacyjnej wśród uczniów i nauczycieli.
-
- & 28
-
- Nauczyciel prowadzi
pracę dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za
jakość i wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo
powierzonych jego opiece uczniów.
-
-
Do obowiązków nauczyciela
należy:
-
-
1. dbanie o życie,
zdrowie i bezpieczeństwo uczniów;
-
2. troska o
prawidłowy przebieg pracy dydaktycznej;
-
3. rzetelne,
systematyczne przygotowanie się do zajęć lekcyjnych, rytmiczne
realizowanie programów nauczania, sporządzanie planów dydaktycznych na
dany rok szkolny;
-
4. przygotowanie
konspektów lekcji zgodnie z wymaganiami dyrektora;
-
5. systematyczne
doskonalenie zawodowe w zakresie merytoryczno – metodycznym przedmiotu
oraz umiejętności wychowawczych;
-
6. dbanie o
warsztat pracy i wyposażenie pracowni;
-
7.
dążenie do
osiągnięcia jak najlepszych wyników nauczania;
-
8. tworzenie warunków
do aktywnego i twórczego udziału uczniów w procesie
dydaktycznym poprzez wdrażanie do samodzielnego myślenia i uczenia
się;
-
9. kształcenie
umiejętności dobrze zorganizowanej pracy indywidualnej i zespołowej
uczniów;
-
10. przygotowanie
uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych, pomoc uczniom z
trudnościami w nauce;
-
11. systematyczna
współpraca z rodzicami dziecka, udział w spotkaniach z rodzicami zgodnie z ustalonym
harmonogramem;
-
12. zachowanie
bezstronności w ocenie wysiłków ucznia i systematyczne informowanie
wychowawcy klasy o wynikach osiąganych przez poszczególnych uczniów;
-
13. prowadzenie
dziennika lekcyjnego i dziennika zajęć pozalekcyjnych;
-
14. zapoznanie
uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi na poszczególne oceny;
-
15. ocenianie uczniów
zgodnie z WSO i systematyczne wpisywanie ocen do dzienniczków;
-
16. uczestnictwo we
wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej;
-
17. praca w zespołach
zadaniowych i wykonywanie czynności dodatkowych wynikających z przyjętego
przez radę pedagogiczną planu pracy.
-
-
-
&29
-
- 1. Nauczyciele
prowadzący zajęcia dydaktyczne w danym oddziale IV -VI tworzą zespól. Do
zadań zespołu należy:
-
- ustalanie zestawu
programu nauczania dla danego oddziału;
-
- konsultowanie
ocen z zachowania;
-
- Rozwiązywanie
problemów dydaktycznych i wychowawczych dotyczących oddziału.
-
2. Nauczyciele
kształcenia zintegrowanego tworzą zespół przedmiotowy.
Pracą zespołu
kieruje przewodniczący powołany przez dyrektora. Zadaniem zespołu jest
doskonalenie zawodowe, wymiana doświadczeń, diagnoza efektów
kształcenia.
-
3. Dyrektor szkoły
powołuje zespoły zadaniowe związane z realizacją
rocznego planu pracy lub
5-letniego programu rozwoju szkoły.
-
-
& 30
-
-
1.
Oddziałem kieruje
nauczyciel wychowawca.
-
2. Zadaniem
wychowawcy jest sprawowanie opieki wychowawczej:
-
- tworzenie
warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz
przygotowania do życia w rodzinie i społeczeństwie;
-
- inspirowanie oraz
wspomaganie działań zespołowych uczniów;
-
- podejmowanie
działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz
między uczniami a innymi członkami społeczności uczniowskiej.
-
3. Wychowawca w
celu realizacji zadań:
-
- otacza
indywidualna opieką każdego wychowanka;
-
- ustala plan pracy
z klasą i tematykę godzin wychowawczych zgodnie z potrzebami
i z uwzględnieniem
programu wychowawczego i profilaktyki szkoły;
-
- organizuje różne
formy życia zespołowego, integrujące zespół uczniowski np. zajęcia
psychoedukacyjne, uroczystości klasowe, wycieczki;
-
- czuwa nad
realizacją obowiązku szkolnego;
-
- utrzymuje kontakt
z rodzicami uczniów;
-
- współpracuje z
nauczycielami uczącymi w klasie, pedagogiem szkolnym i innymi
specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc w pracy z dzieckiem.
-
4. Wychowawca
zapoznaje uczniów i rodziców z ich prawami i obowiązkami, a także
z wewnątrzszkolnym regulaminem oceniania.
-
5. Planuje,
organizuje wspólnie z rodzicami różne formy życia zespołowego. Uzgadnia
z rodzicami udział w zajęciach finansowanych przez nich finansowanych.
-
6. Wychowawca
prowadzi dokumentację klasy: dziennik lekcyjny i arkusze ocen.
-
- &31
-
- W szkole zatrudnia
się nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi. Zasady
zatrudniania określają odrębne przepisy.
-
-
- & 32
-
- Do pracy w szkole
oddelegowani są pracownicy służby zdrowia w celu szerzenia oświaty
zdrowotnej i organizowania profilaktyki.
-
-
-
-
- Regulamin uczniowski
-
-
- & 33
-
- W szkole przestrzega
się praw zagwarantowanych Konwencją Praw Dziecka, a w szczególności uczeń
ma prawo do:
-
-
1.
zorganizowanego
zgodnie z zasadami higieny umysłowej procesu kształcenia;
-
2. opieki
wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo;
życzliwego, podmiotowego traktowania w szkole;
-
3. wpływania na
życie szkoły poprzez działalność samorządową;
-
4. ochrony przed
wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej;
-
5. poszanowania
godności, ochrony życia osobistego i uczuć;
-
6. swobody
wyrażania myśli i przekonań, jeżeli nie narusza tym dobra innych osób;
-
7. pomocy w
rozwijaniu zdolności i zainteresowań;
-
8. pomocy w
przypadku trudności w nauce korzystania z poradnictwa pedagogicznego i psychologicznego;
-
9. oceniania
zgodnego z wewnątrzszkolnym regulaminem;
-
10. powiadamiania z
tygodniowym wyprzedzeniem o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów;
-
11. nie więcej niż
dwóch prac klasowych w tygodniu nie więcej niż jednej w danym dniu oraz
zwrotu ocenionych prac w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie;
-
12.
czasu na
uzupełnienie wiadomości po chorobie;
-
13.niezadawania
prac domowych na okres ferii i przerw
świątecznych;
-
14.
pomocy w trudnych
warunkach materialnych i socjalnych.
-
- W przypadku
naruszenia praw dziecka rodzice mogą złożyć skargę do wychowawcy,
pedagoga, dyrektora szkoły, a w dalszej kolejności do wizytatora
Kuratorium Oświaty, Rzecznika Praw Dziecka.
-
-
-
&34
-
-
Uczeń ma obowiązek:
-
-
1.
systematycznie i punktualnie uczęszczać na zajęcia szkolne;
-
2. aktywnie
uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i życiu szkoły;
-
3. pracować
na lekcjach, przygotowywać się do nich, odrabiać prace domowe; przynosić
zeszyty i podręczniki, potrzebne przybory;
-
4.
przestrzegać zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów,
nauczycieli i innych pracowników szkoły;
-
5. szanować
prawa innych;
-
6. dbać o
zdrowie własne i innych, nie ulegać nałogom;
-
7. mieć i
podawać nauczycielowi dzienniczek;
-
8. pisać
prace sprawdzające wymagane przez nauczyciela;
-
9. dbać o
ład, porządek i estetykę pomieszczeń i otoczenia szkoły; szanować mienie
szkoły;
-
10.nosić
estetyczny strój (na uroczystości – strój galowy) i zmieniać obuwie;
-
11.
przebywać w czasie zajęć na terenie szkoły ( zabrania się samowolnego
opuszczania budynku);
-
12.
najpóźniej w ciągu 14 dni dostarczyć usprawiedliwienie nieobecności;
-
13.
uzupełnić wiadomości powstałe z powodu nieobecności w czasie i formie
uzgodnionej z nauczycielem;
-
14. naprawić
wyrządzoną krzywdę lub szkodę;
-
15.
powiadamiać nauczycieli o zauważonych wypadkach, sytuacjach przemocy
lub innych niepokojących zdarzeniach;
-
16.
przestrzegać zarządzeń dyrektora, przepisów dotyczących
bezpieczeństwa, regulaminów w pracowniach i zasad
przyjętych w klasie.
-
-
- &35
-
- Uczniowie mogą być za
swoją naukę, aktywność i postawę nagradzani. Rodzaje nagród:
-
1.
pochwała wobec
klasy lub szkoły udzielona przez nauczyciela lub dyrektora
-
2. dyplom
-
3. list
gratulacyjny dla rodziców
-
4. nagroda rzeczowa
np. książka, puchar
-
5. udział w
wycieczce samorządu uczniowskiego
-
6.
świadectwo z
wyróżnieniem
-
7. odznaka dla
najlepszego absolwenta
-
- &36
-
- W przypadku
nieprzestrzegania regulaminu uczniowskiego uczeń podlega karze. Rodzaje
kar:
-
1.
upomnienie wychowawcy klasy
-
2. upomnienie lub
nagana dyrektora szkoły
-
3. naprawienie
szkody lub pokrycie kosztów strat przez rodziców ucznia
-
4. przeniesienie do
równoległej klasy
-
5. w szczególnych
przypadkach na wniosek dyrektora - przeniesienie do innej szkoły decyzją
Kuratora Oświaty.
Jako szczególne przypadki
uznaje się na przykład sytuacje zagrożenia bezpieczeństwu innych dzieci,
zagrożeniu demoralizacją innych przy wyczerpania przez szkołę wszystkich
środków wychowawczych.
-
-
-
-
- Postanowienia końcowe
-
- & 37
-
- Szkoła używa pieczęci
urzędowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
- & 38
-
- Szkoła posiada własny
sztandar oraz ceremoniał szkolny. Ma własny hymn.
- Do tradycyjnych
uroczystości organizowanych w szkole należą:
-
- uroczystości
rozpoczęcia roku szkolnego
-
-
ślubowanie klas pierwszych;
-
- uroczystości, konkursy,
wycieczki związane z patronem;
-
- spotkania klasowe i szkolne
związane ze świętami;
-
- imprezy środowiskowe;
-
- pożegnanie klas VI;
-
- uroczystość zakończenia roku
szkolnego
-
- &39
-
- Szkoła prowadzi i
przechowuje dokumentacje w składnicy dokumentów..
- Zasady prowadzenia
przez szkołę gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne
przepisy.
-
- & 40
-
- Zmiany w statucie
dokonywane są w trybie określonym dla jego uchwalenia.