Regulamin POKL                                                                                         

harmonogram zajęć
Człowiek – najlepsza inwestycja
Projekt „Można lepiej” współfinansowany przez
Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 
Priorytet IX                  Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.1                 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości
                                    usług  edukacyjnych  świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2       Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudniony
 Dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług
 edukacyjnych
 
 
Regulamin uczestnictwa w projekcie
Nr WND – POKL.09.01.02-10-137/09 „Można lepiej”
współfinansowanym przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 
 
Projekt nr WND – POKL.09.01.02-10-137/09 pn. ”Można lepiej” współfinansowany przez Unię Europejską w  ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  jest  realizowany przez Szkołę Podstawową nr 71 im. H. Sienkiewicza w Łodzi w okresie od 01.09.2009 roku
do 31.07.2011 roku.
 
Cele projektu
 
Celem  ogólnym  projektu  jest  kompleksowe  wyrównywanie  szans  edukacyjnych
i doskonalenie jakości kształcenia w Szkole Podstawowej nr 71 1 w Łodzi poprzez poszerzenie oferty zajęć, unowocześnienie dydaktyki i wdrożenie narzędzi efektywnego zarządzania w roku szkolnym 2009/10 i 2010/11.
Cele szczegółowe:
1.      Wyrównywanie  szans  edukacyjnych –  objęcie wsparciem pedagogicznym wszystkich uczniów  mających trudności w nauce lub zdiagnozowane deficyty rozwojowe.
2.      Stworzenie warunków do rozwoju i aktywności uczniów – zorganizowanie szerokiej oferty zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych głównie na rozwijanie kompetencji kluczowych i przygotowanie do sprawdzianu klas VI.
3.      Unowocześnienie procesu kształcenia poprzez stosowanie nowych metod nauczania
i oceniania oraz realizację programów innowacji pedagogicznych i projektów edukacyjnych.
4.      Poprawa wyników nauczania, głównie uczniów słabych oraz w klasach I – III 
i na języku angielskim.
5.      Modernizacja modelu zarządzania szkołą z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi wspomagających.
 
 
 
Rodzaje zajęć
 
  1.  
    Projekt realizowany będzie na terenie Szkoły Podstawowej nr 71 w Łodzi
    i skierowany jest do uczniów tej placówki.
  2.  
    W projekcie będą prowadzone następujące rodzaje dodatkowych zajęć dla uczniów:
·        terapia pedagogiczna dla uczniów z ryzyka dysleksji
·        dodatkowe zajęcia wyrównawcze w klasach I-III
·        logopedia
·        dodatkowe zajęcia j. angielskiego w klasach I-III
·         zajęcia wyrównawcze z j. polskiego
·         zajęcia wyrównawcze z matematyki
·         zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego
·         pozalekcyjne zajęcia koła matematycznego
·         pozalekcyjne zajęcia koła przyrodniczego
·         pozalekcyjne zajęcia koła informatycznego
·         pozalekcyjne zajęcia koła j. angielskiego
·         pozalekcyjne zajęcia z regionalizmu
·         warsztaty artystyczne -  zajęcia teatralne
·         warsztaty artystyczne – zajęcia muzyczne
·         warsztaty artystyczne – zajęcia plastyczne
·         trening przed sprawdzianem klas VI
·         świetlicy profilaktycznej, w tym m.in. zajęcia sportowe, koło szachowe, zajęcia wychowawcze w soboty
3.      Uczniowie uczestniczyć będą w interaktywnych lekcjach, wycieczkach edukacyjnych, przygotowywać będą projekty, wystawy.
 
   
Zasady naboru uczestników
 
  1.  
    Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem, stanowią wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 71 w roku szk. 2009/10 i 2010/11. Największe korzyści
    ze wzbogacenia oferty szkoły oraz z udoskonalenia kształcenia powinni odnieść uczniowie słabsi oraz ci, dla których szkoła jest jedynym miejscem edukacji i nie mają możliwości udziału w zajęciach pozaszkolnych.
  2.  
    Na zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze kwalifikacji uczniów dokonują wychowawcy klas I–III, a w klasach IV –VI nauczyciele j. polskiego, j. angielskiego i matematyki
    w porozumieniu z wychowawcą.
  3.  
    Dodatkowe zajęcia j. angielskiego w klasach I – III adresowane są do wszystkich uczniów i skorelowane z planem lekcji klas.
  4.  
    Na zajęcia kół zainteresowań, warsztaty artystyczne uczniowie zgłaszają chęć udziału
    u nauczycieli prowadzących. W przypadku zbyt dużej liczby zgłoszeń zostanie utworzona lista rezerwowa, a w pierwszej kolejności zakwalifikowani będą uczniowie, którzy:
·         wykazują zainteresowania daną dziedziną
·         nie uczestniczą w innych zajęciach pozalekcyjnych
·         osiągają dobre wyniki w nauce w danej dziedzinie i nie mają braków
w wiadomościach utrudniających efektywną pracę na zajęciach
  1.  
    Nabór na zajęcia w ramach świetlicy profilaktycznej prowadzi pedagog szkolny. Rodzice wypełniają kartę zgłoszenia na wszystkie lub wybrane zajęcia. Pierwszeństwo udziału mają uczniowie wymagający wsparcia ze względów opiekuńczych
    i środowiskowych.
  2.  
    Każdy  uczeń,  który  spełnia  kryteria  określone  powyżej wypełnia wraz  z  rodzicem  deklarację  uczestnictwa. 
 
Obowiązki uczestników
 
  1.  
    W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia rodzice (opiekunowie) uczniów,
    a w klasach IV-VI także uczniowie mają obowiązek:
·         podpisać  deklarację  uczestnictwa wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku zgodnie z potrzebami projektu
·         w przypadku uczniów, którzy w czasie przystąpienia do projektu ukończyli
12 lat wypełnić   formularz danych osobowych  (Formularz PEFS 2007)
do Podsystemu  Monitorowania  Europejskiego  Funduszu  Społecznego 
dla  Programu  Operacyjnego  Kapitał Ludzki w celu przeprowadzenia badań ewaluacyjnych.
  1.  
    Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.
  2.  
    Uczeń ma obowiązek systematycznie uczestniczyć w zajęciach, a nieobecności będą usprawiedliwiane na zasadach obowiązujących w szkole.
  3.  
    W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie rodzice przedstawiają pisemne oświadczenie wraz z podaniem przyczyn.
 
Uprawnienia uczestników
 
  1.  
    Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
·         nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie- koszt zajęć pokrywany jest
w całości ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa
·         otrzymania materiałów promocyjnych,
·         korzystania z materiałów dydaktycznych na zajęciach
 
Postanowienia końcowe
 
  1.  
    W  sprawach  nieuregulowanych  niniejszym  regulaminem  zastosowanie  mają  odpowiednie  reguły  i  zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a  także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych.
  2.  
    Regulamin obowiązuje od dnia 1 września 2009 roku do końca realizacji Projektu.