strona główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„MATEMATYCZNY CZAR PAR CZWARTOKLASISTÓW 2010”

 

VIII MIĘDZYSZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY

DLA UCZNIÓW KLAS IV

 

 

 

Głównymi celami konkursu są:

·         rozwijanie zainteresowań matematycznych;

·         rozbudzanie myślenia matematycznego;

·         doskonalenie umiejętności stosowania wiedzy w zadaniach praktycznych;

·         kształcenie umiejętności współpracy.

 

Będzie nam miło gościć reprezentantów Waszej szkoły

wraz  z   nauczycielami.

 

 

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 10 grudnia 2009 roku.

 

 

 

 

   Organizatorzy                                                                                       Dyrektor Szkoły

Małgorzata Kotlicka                                                                             Małgorzata Zwolińska

Izabella Żółtaszek                                                                                                                   

 

REGULAMIN KONKURSU

       I.      ORGANIZATOR
Szkoła Podstawowa nr 71 w Łodzi:
Wicedyrektor, nauczyciel matematyki - Małgorzata Kotlicka
nauczyciel matematyki -  Izabella Żółtaszek
 
    II.      ADRESAT KONKURSU
Uczniowie klas czwartych łódzkich szkół podstawowych.
 
 III.      CELE KONKURSU
·               rozwijanie zainteresowań matematycznych;
·               rozbudzanie myślenia logicznego;
·               doskonalenie umiejętności stosowania wiedzy w zadaniach praktycznych;
·               kształcenie umiejętności współdziałania w grupie.
 
  IV.      PRZEDMIOT OCENY KONKURSOWEJ
Komisja konkursowa będzie oceniać wiedzę i umiejętności zgodnie z Podstawą Programową kształcenia ogólnego II etapu edukacyjnego w zakresie matematyki ze szczególnym uwzględnieniem:
·                        dziesiątkowy system pozycyjny;
·                        podzielność liczb;
·                        rachunek pamięciowy i pisemny;
·                        jednostki i ich zamiana;
·                        znaki rzymskie;
·                        własności figur płaskich i przestrzennych.
 
     V.      STRUKTURA I PRZEBIEG KONKURSU
·               Konkurs jest jednoetapowy.  Ogłoszenie wyników i uroczyste zakończenie konkursu odbywa się tego samego dnia.
·               W konkursie bierze udział jeden dwuosobowy zespół z każdej zgłoszonej szkoły.
·               Uczestnicy pracują parami, rozwiązują  łamigłówki, krzyżówki matematyczne i zadania tekstowych, układają tangramy i domina.
·               Każda para pokonuje 7 konkurencji, które mają określony limit punktowy i czasowy.
·               Sędziami  poszczególnych konkurencji są uczniowie klas VI szkoły organizatora.
·               Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa jury, w skład którego wchodzą nauczyciele matematyki startujących szkół, wybrani losowo przed rozpoczęciem konkursu.
·               Jury podlicza punkty zdobyte przez poszczególne pary oraz ustala listę zwycięzców. W przypadku jednakowej liczby punktów o kolejności laureatów decyduje łączny czas wszystkich konkurencji.
 
  VI.      TERMIN KONKURSU
20 kwietnia 2010r. w godz. 9.00 – 12.00
 
VII.      MIEJSCE PRZEPROWADZENIA KONKURSU
Szkoła Podstawowa nr 71 Łodzi ul. Rojna 58c
 
VIII.      ZGŁASZANIE UCZNIÓW DO KONKURSU
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do dnia  10 grudnia 2009r. pocztą elektroniczną na adres sp71@wp.pl  o temacie „Matematyczny czar par”.
W e-mailu proszę o padanie nazwisk uczestników konkursu, nazwisko  i imię nauczyciela przygotowującego uczniów oraz nazwę szkoły.
Decyduje kolejność zgłoszeń. Do każdej zgłaszającej się szkoły zostanie wysłane pocztą elektroniczną zawiadomienie o jej udziale (bądź nie) w konkursie.
 
  IX.      NAGRODY
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują drobne upominki, a trzy zwycięskie pary dyplomy i nagrody rzeczowe.
Przewidywanymi fundatorami nagród są:
·               Urząd Miasta Łodzi – Wydział Edukacji
·               Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
·               Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 71      
 
     X.      UWAGI
·               Każdy uczestnik konkursu powinien posiadać ważną legitymację szkolną.
·               Uczniowie przynoszą własne przybory do pisania i kreślenia oraz obuwie na zmianę.
·               W czasie obrad jury organizatorzy zapewniają uczestnikom konkursu poczęstunek oraz możliwość sprawdzenia  (poza konkursem)  swoich umiejętności rozwiązywania rebusów matematycznych. Dla trzech losowo wybranych par przewidziane są drobne upominki.
·               Nauczyciele przygotowujący uczniów do konkursu otrzymają pisemne podziękowania.
·               Wyniki konkursu zostaną upowszechnione poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej szkoły organizatora.
·               W przypadku rezygnacji z udziału w konkursie prosimy o wcześniejsze zgłoszenie tej informacji

 

 

 

WYNIKI KONKURSU 2009

 

     W dniu 29 kwietnia 2009 roku w godz. 9.00 – 12.00 odbyła się siódma edycja konkursu  „Matematyczny czar par czwartoklasistów 2009”. Wzięło w niej udział 94 uczestników z 42 łódzkich szkół podstawowych. Wyniki  uczestników kształtowały się w przedziale   21pkt. – 62 pkt., przy maksymalnej ilości 70 pkt.

Komisja Konkursowa, zgodnie z odpowiednim punktem  regulaminu, wyłoniła następujących  laureatów:

I miejsce  :  Patryk Lipa i Arek Rybski – SP 4 ze Zgierza

II miejsce  :  Szymon borowski i Sandra Guzek  – SP 91 z Łodzi

III miejsce ex aequo : 

                     Bartosz Krystyniak i Łukasz Starosta  – SP 199 z Łodzi

          oraz   

                    Szymon Kosior i Julia Krzepnicka – SP 19 z Łodzi

 

   W równoległym konkursie startowali uczniowie naszej szkoły. Najlepszą parą okazała się para nr 32 : Olga Cwojdzińska i Barbara Starosta., II miejsce zajęła para nr 21 : Zuzanna Jełowiecka i Paweł Grzegorzewski, a III miejsce para nr 19 : Damian Piotrowski i Michał Pur.

Laureaci otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe, a wszyscy uczestnicy drobne upominki. Opiekunowie zwycięskich par zostali nagrodzeni książkami i biletami do teatrów łódzkich, pozostali nauczyciele otrzymali materiały promocyjne Silver Screena i  pomoce edukacyjne GWO .Konkurs objęty jest honorowym patronatem ŁCDNiKP . Łączy on zabawę z nauką i pozwala uczestnikom oraz sędziom (uczniowie klas szóstych) wykazać się zaangażowaniem i odpowiedzialnością.